כעת זה רשמי: ראש הממשלה בנימין נתניהו

איתי גדסי No Comments on כעת זה רשמי: ראש הממשלה בנימין נתניהו

ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו הצהיר אמונים במליאת הכנסת, ובכף הפך לראש הממשלה בפועל זאת הפעם השישית בחייו | כל העדכונים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

16:35: ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר אמונים מעל בימת הכנסת, ובכך הפך לראש הממשלה בפועל, של הממשלה ה- 37 של מדינת ישראל. ראש הממשלה היוצא לפיד נעדר מטקס ההשבעה של הממשלה החדשה.

מוקדם יותר, מליאת הכנסת החלה את הישיבה המיוחדת לצורך כינון הממשלה ובחירת יו"ר הכנסת, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. המליאה סוערת וחברי כנסת מהאופוזיציה הוצאו מהדיון. במקביל, מחוץ לכנסת מתקיימת הפגנת פעילי שמאל. במסגרת הישיבה היום, יבחר גם יו"ר הכנסת ומי שמועמד לתפקיד הוא אמיר אוחנה מהליכוד.

ראש הממשלה המיועד, ח"כ בנימין נתניהו הציג קווי היסוד של מדיניות הממשלה ואמר: "הממשלה החדשה יוצאת היום לדרך בעיצומה של שנת ה-75 לעצמאות ישראל. בארבע השנים הבאות נפעל כדי שבשנת המאה לעצמאותנו ישראל תהיה מעצמה עולמית. לשם כך עלינו לבצע שלוש משימות גדולות.

"הראשונה לסכל את מאמציה של איראן להשגת נשק גרעיני", לאחר שנשמעו קריאות מספסלי האופוזיציה העתידית הגיב לעברם נתניהו: "אתם שתמכתם בהסכם הגרעין, מי אתם שתחנכו אותנו?". נתניהו המשיך: "המשימה השנייה היא לפתח את תשתיות המדינה כולל לפתח רכבת בזק. המשימה השלישית היא להמשיך להרחיב את מעגל השלום עם מדינות ערב במטרה לסיים את הסכסוך הישראלי ערבי".

"במקביל הממשלה החדשה נחושה לטפל בהחזרת השקט, הביטחון האישי והחזרת המשילות אנחנו נחושים לטפל ביוקר המחייה ובשדרוג מערכת החינוך לטובת כל ילדי ישראל בלי יוצא מן הכלל. אני לא צריך לשמוע את הצעקות שלכם כדי לדעת שיש בנינו אי הסכמה אבל יש בינינו הסכמה רחבה על רוב האתגרים שעומדים לפתחנו, אם כי בפירוש לא על כולם.

"אני שומע את הקינות הקבועות של האופוזיציה על ״סוף המדינה״, ״קץ הדמוקרטיה״, חברי האופוזיציה, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה – זאת מהות הדמוקרטיה. משטר דמוקרטי נבחן קודם כל בנכונות של הצד המפסיד לקבל את הכרעת הרוב. בדמוקרטיה מסודרת מכבדים את כללי המשחק. אני מצפה מכם שתכבדו את הכרעת הבוחר ושתפסיקו להמריד נגד הממשלה הנבחרת. בדמוקרטיה לא מטפסים על גדרות הקפיטול ולא מטפסים על גדרות הכנסת.

"זאת הפעם השישית שבה אני מציג ממשלה בראשותי כדי לזכות באמון הכנסת. אני מתרגש כמו בפעם הראשונה. אני מודה למשפחתי היקרה והאהובה, רעייתי שרה שנמצאת כאן היום ותמיד נמצאת לצידי, מבניי יאיר ואבנר, שתמיד עומדים לצידי. יקירי נפשי, זאת הזדמנות נוספת לומר תודה – אתם משענת חיי ואני אוהב אתכם מאוד מאוד".

בסיום דבריו בירך נתניהו ברכת שהחיינו והציג את הרכב הממשלה.

חה"כ אלי כהן, שהתבשר על מינויו לשר החוץ ברוטציה עם ישראל כ"ץ, הגיב: "אין כבוד גדול יותר עבורי, לשרת את מדינת ישראל כשר החוץ שלה בזירה המדינית והבינלאומית" אמר השר המיועד כהן, "האתגרים עצומים, העולם סוער, אבל אני מודה לראש הממשלה הנכנס נתניהו על האמון הרב ואסתער על המשימות בגאווה ענקית לייצג את המדינה שבה נולדתי ואותה אני אוהב בכל רמ"ח אבריי".

מיד לאחר נאומו של נתניהו, החל לנאום יו"ר האופוזיציה הנכנסת יאיר לפיד, שסיכם את פעילות הממשלה היוצאת. "בלב לא שקט אנחנו מעבירים את המדינה לידי הממשלה הנבחרת. אנחנו מעבירים לכם מדינה במצב מצויין. עם כלכלה חזקה, עם יכולות בטחוניות משופרות והרתעה עוצמתית, עם מעמד בינלאומי מהטובים שהיו פה אי פעם. תשתדלו לא להרוס את זה, אנחנו תיכף חוזרים".

הרכב הממשלה:

נתניהו ראש הממשלה

שר המורשת עמיחי אליהו

שר המדע אופיר אקוניס

שר במשרד החינוך חיים ביטון

שר ביטחון לאומי איתמר בן גביר

שר במשרד הרווחה ביטון

שר השיכון גולדקנופף

שר הביטון יואב גלנט

שר הרווחה יואב בן צור

שר החקלאות דיכטר

שר לעניינים אסטרטגיים דרמר

שר הבריאות והפנים אריה דרעי

שרה במשרד רהמ גלית דיסטל

שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף

שר התרבות מיקי זוהר

שר החוץ אלי כהן

שר התיירות חיים כץ

שר האנרגיה ישראל כץ

סגן רהמ ושר המשפטים והמודיעין יריב לוין

שר הדתות מיכאל מלכיאלי

שר הרווחה יעקב מרגי

שר הקליטה אופיר סופר

שרת ההתיישבות אורית סטרוק

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן

שר החינוך ושתפ איזורי יואב קיש

שר התקשורת שלמה קרעי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ

שרת התחבורה מירי רגב

ניר ברקת שר הכלכלה

שר התפוצות ושויון חברתי עמיחי שיקלי

לאחר הדיונים הסיעתיים יתחדש הדיון במליאה בבחירת יו"ר הכנסת, שינהל את הישיבה מיד עם בחירתו לתפקיד. עם סיום ההצבעה תתקיים הצבעת אמון בממשלה החדשה ומיד לאחר קבלת אמון הכנסת, יתקיים טקס השבעת הממשלה. מאוחר יותר יתקיים טקס החילופים ושיחת החפיפה במשרד ראש הממשלה וכן הצילום המסורתי של חברי הממשלה עם נשיא המדינה.

ביממה האחרונה קיים נתניהו שורה של פגישות עם חברי הכנסת של הליכוד ומסר להם על חלוקת התפקידים. המינויים האחרונים: גלית דיסטל תמונה לשרה במשרד ראש הממשלה, עידית סילמן תכהן כשרה לאיכות הסביבה, מיקי זוהר שר התרבות, אופיר אקוניס שר המדע והטכנולוגיה, מירי רגב שרת התחבורה, ניר ברקת שר הכלכלה, עמיחי שיקלי ימונה לשר התפוצות והשיוויון החברתי, שלמה קרעי שר התקשורת, אבי דיכטר שר החקלאות, יריב לוין שר המשפטים, יולי אדלשטיין יו"ר ועדת חוב, יואב קיש שר החינוך, חיים כץ שר התיירות.



0 תגובות